Perfektion

Sitter och tänker på allt som är vackert här i världen. Havet, blommor som precis slagit ut, kärlek... Sen börjar jag tänka på allt som inte är lika vackert. Krig, mord, fattigdom. Världen är full av skumma saker. Ibland stannar jag upp och tänker: "Varför?" Frågan jag ställer om allt. Sen tänker jag också: "Tänk om det inte hade varit så. Hur hade världen sett ut då? Tänk om tex inte alkohol fanns. Hur hade världen då sett ut?"
 Alla pratar jämt om "perfektion". Varför? Jo, för alla människor vill alltid ha något att sträva efter, eller någon att se upp till. Vissa kanske sen en kändis, tänker perfektion och helt plötsligt börjar man sträva efter att bli som den personen. Man börjar känna sej missnöjd med sej själv. Allt tack vare ordet "perfekt". Media sänder ut en så fel bild av hur människor borde se ut.Jag tycker synd om alla dom som har hamnat mitt i "perfektionen". Själv håller jag mej så mycket utanför som jag kan. Istället för att sträva efter att bli som kändisarna så ser jag mej själv i spegeln utan smink och känner mej nöjd. "Perfekt" är ett ord som inte borde få existera! "Perfektionen" förstör våra hjärnor! Var dej själv till 100% så mår du bäst! Ingen är "perfekt", men alla är vackra och unika på sitt eget sätt. Glöm aldrig det...... Ta dej en titt i spegeln och tänk: "What's not to like?" Du är vacket, och du är underbar- Låt ingen säga något annat!! Ta ingen skit från någon, och följ alltid ditt hjärta! Följer du någon annans hjärta blir du bara olycklig!!




Christina Aguilera - Beautiful

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0