Nu har jag brunat till mig lite

Nu har jag precis vart på stranden och blitt lite brun. Solbränd på läpparna. Det gör ooont, och svider som eld. Hoppas att det går över fort. Det brukar det göra iaf.
Ikväll kanske jag ska åka till pappa, men jag vet inte. Tror jag stannar hemma. Hade värsta mardrömmen inatt, och den utspelade sig hos pappa, så jag vågar inte va ensam hemma. Hu nej. I drömmen så komemr jag ihåg att det ringde på dörren typ kl halv tio på kvällen lr nått. Så jag gick och öppnade, i bara pyjamasen. Där utanför stod det tre killar. Så fort jag öppnat dörren lite försökte dom komma in. Jag fick panik, och sa åt dom att gå, men dom bara flinade. Fast tillslut fick jag igen dörren och kunde låsa. Sen stod dom där ute och ringde på dörrklockan. Jag sprang då in och la mig i sängen, och ringde polisen. Sen tog drömmen slut. Men jag kommer ihåg att jag vaknade, och sen somnade jag om efter ett tag, och drömde en ny dröm. Den var också lite mysko. Den började med att jag skulle åka bussen till Roma, där vi bodde förut, men det var helt kolmörkt, så jag kände inte igen mig. Vi körde förbi en Ica Maxi affären, men det finns ju ingen där på riktigt. Sen så hoppade jag av på närmaste hållplats, där det fanns en skola eller nån lokal. Jag kommer inte ihåg. Och det var hellt smockfullt med folk. Annars brukar ingen vara där. Jag där med Madde, tror jag. Sen såg jag Bertil. Efter det kollade jag i en bustidtabell, men det stod bara siffror hit och dit. Så den slängde jag bort. Sen så försökte vi hitta en buss som gick dit vi nu skulle. Det vet jag inte. Efter att många bussar kommit och gått, så sa Bertil att vi kunde ta bilen, för mamma hade vart där hela tiden tydligen. Så sagt och gjort, vi lämnade Madde där och tog bilen hem. Den drömmen var speciell kan man säga. Nu vågar inte jag åka buss in till pappa ikväll. Jag kommer säkert åka fel, och sen ikväll kommer vi ha inbrott av tre killar. Jag stannar hemma!

image200

Jag vågar inte åka buss längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0