Dags att börja träna igen

Ikväll ska jag ut och springa, vilket jag inte gjort på flera veckor. Börjar bli lat! Inte bra. Måste komma i form igen. Tänkte springa några km och sen köra lite styrka när jag kommit hem igen. Imorn ska jag göra pilates. Jag gjorde det varannan dag förra sommaren, och det funkar verkligen. Det är inte så jobbigt och man ser resultat efter bara kanske tre gånger eller nått. Super duper bra. Vet inte varför jag slutade.

Sitter och tittar på två barn som spear fotboll nere på gården. En kille och en tjej. Tjejen försöker se snygg och cool ut samtidigt som hon ska nicka bollen. Funkar inte så bra. Hihih. Sitter här och skrattar för mig själv. Ser ganska roligt ut. Det brukar ju inte funka att spela fotboll och se snygg ut samtidigt. Fast vissa kanske kan det. Men inte hon. Jaja. Nu ska jag inte sitta och vara elak. Istället ska jag dra på mig träningskläderna, dricka lite mer kolsyrat vatten, och sticka iväg på en löparrunda. Längtar tills jag får känna den där underbara känslan sprida sig i kroppen samma sekund man börjar springa. Nej nu öåter jag som en träningsnarkoman. Det är jag verkligen inte. Men pappa är. Han tränar varje dag. Kanske jag också kommer bli så. Mmm. Nu vill jag komma iväg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0